Een lach en een traan tijdens de Knoeveldag

stichting de knoevel slider

Zes jaar geleden gingen Wendy en haar vier kinderen voor het eerst mee naar pretpark Irrland in Duitsland. Sindsdien zijn ze ‘vaste klant’ bij de Knoevel. “Een vriendin had me opgegeven”, vertelt Wendy. “Het werd een geweldige dag.

We werden verrast met een brunch, waarbij allerlei mensen die ons dierbaar zijn, aanwezig waren. Daarna gingen we naar het pretpark. Het weer was niet al te best, maar dat mocht de pret niet drukken. En aan het eind van de dag mochten mijn zoons in een echte politiewagen meerijden naar de wok. Voor hen was dat het absolute hoogtepunt.”

Revalidatieperiode
Momenteel is Wendy’s tweede zoon Thomas bezig aan een zes maanden durende revalidatieperiode, nadat zijn onderbeen is geamputeerd. “Als baby heeft Thomas hersenvliesontsteking gekregen”, vertelt Wendy. “Door complicaties moest toen een voet worden geamputeerd. Wij hebben Thomas nooit als gehandicapt gezien. Hij ging met de fiets naar school, hij sportte mee, hij kon alles. Maar nu hij 14 is, werd het verschil in lengte tussen zijn twee benen te groot. Daarom is nu zijn andere onderbeen eraf gehaald. Toen de dokter vroeg: ‘Wat wil je weer kunnen na je operatie?’, zei Thomas meteen: ‘Lopen, fietsen, voetballen en zwemmen’. Hij revalideert nu twee keer per week in het ziekenhuis. Uiteindelijk is het de bedoeling dat hij aan beide benen een prothese krijgt.”

Ontspannen
Ook al is Wendy onverwoestbaar optimistisch, toch moet ze toegeven dat het niet de gemakkelijkste tijd is. Ga er maar aan staan: de kinderen naar school brengen, Thomas naar het ziekenhuis brengen, het huishouden doen, en dat alles naast een volledige baan. Dan is het heerlijk om tijdens de jaarlijkse Knoeveldag eens heerlijk te kunnen ontspannen. Wendy: “We gaan elk jaar mee naar de Efteling. Dat is altijd hartstikke leuk. We lachen veel, maar er vloeit ook wel eens een traan. Het mooie is, dat iedereen steun heeft aan elkaar en zich met elkaar verbonden voelt. Of het nu een uitje naar Valkenburg, een toneelvoorstelling of de Efteling is; wij genieten van de Knoeveldagen en gaan altijd met een tevreden gevoel naar huis.”