kay naar plopsa indoor in hasselt

Knoeveldag van Kay

Op 6 januari jl. was het eindelijk zover voor Kay (4): zijn Knoevel-verrassingsdag. Helaas hadden we het eerder al een keer moeten verplaatsen, omdat Kay toen ziek was.
Voor deze dag hadden we Kay’s babyzusje naar opa en oma gebracht, omdat we ons deze dag volledig op hem wilden richten.
Kay was al vroeg wakker. Nadat we ons verzorgd hadden vertelden we Kay dat we iets heel leuks gingen doen, maar dat we nog niet wisten wat precies, en dat we zouden worden opgehaald door een wit busje. Kay bleef voor het raam zitten kijken, totdat het busje met daarin Eddy en Raghnild aan kwam rijden.
We mochten plaatsnemen in het busje en Kay kreeg een mooie knuffelbeer. We gingen allereerst ontbijten bij Van der Valk in Maastricht. Hier was een tafel voor ons gedekt met twee ballonnen erop, dat vond Kay natuurlijk prachtig. Van de medewerker van Van der Valk kreeg hij nog een toekan knuffeltje. Uit alles wat Kay als ontbijt mocht kiezen koos hij vertrouwd voor een boterham met nutella en een wafel.
Met een stevig ontbijt achter de kiezen vervolgden we onze weg. Het busje bracht ons richting België, waar we na ongeveer een half uur arriveerden in Hasselt en een gebouw zagen met Samson en Bumba erop getekend: we gingen naar Plopsa indoor!!
Kay had een smile van oor tot oor en wilde overal wel in en het liefst in alles tegelijk. De hele dag hebben we ons binnen vermaakt, want helaas was het weer zo slecht dat de attracties buiten nat waren. Kay ging in de botsauto’s en in de bootjes, samen met mama van de grote glijbaan, in de carrousel, in de eendjes en de kikkers en lekker klimmen in de speelboom. In de ballenbak wilde hij wel meerdere keren. Ook ging Kay op de foto met Maya de bij en samen met papa en mama ging hij op de foto met Bumba en Bumbalu. Aan het eind van de middag nog samen gekeken naar de Bumbashow in het kleine theater, ontzettend leuk! Kay straalde de hele dag, zeker toen hij als kers op de taart nog iets mocht uitzoeken in de souvenirwinkel. Er was zoveel te kiezen dat hij door de bomen het bos niet meer zag en het liefst alles wilde hebben, maar hij koos uiteindelijk voor een draak van Paw Patrol. Het hele stuk naar het busje wilde hij de draak zelf dragen, zo trots was hij. In het busje op de terugweg was Kay zo moe dat hij in slaap viel, totdat we bij De Gouden Lepel in Geleen aankwamen, want hier sloten we de dag af met een heerlijk lopend buffet.
Eenmaal thuis waren we allemaal moe maar ontzettend voldaan en hebben we nog de hele avond en de dag erna nagenoten van deze fantastische dag.
Stichting de Knoevel, Eddy en Raghnild ontzettend bedankt, jullie zijn toppers!

Naar Toverland !
dagje efteling