Prinses Yadé

Al een tijdje lag er vanuit Harrie het idee om een prinsessendag te organiseren voor Yadé. Helaas was dit, vanwege Yadé haar gezondheid, een hele tijd niet mogelijk voor haar. Toch werd het idee warm gehouden en besloten we samen dat we in de Herfstvakantie deze prinsessendag konden laten plaatsvinden.

Het enige dat Yadé wist, was dat ze op vrijdag een verassingsdag had. Donderdagavonds legde ik haar prinsessen-outfit klaar en vertelde haar vrijdagochtend dat ze dit vandaag aan moest. Ook wist ze dat ze opgehaald zou worden door een heel speciaal iemand. Alleen al hierbij begonnen haar ogen te stralen..

En toen kwam er opeens een hele sjieke auto de straat inrijden! En er stapte een échte prinses uit.. Vol trots deed Yadé de deur open en showde ze haar eigen prinsessenjurk. Gelukkig mocht mama vandaag ook mee en werd zij ook een beetje omgetoverd tot een prinses.

Onze eerste stop was in Schimmert, bij Visser Chocolade. Hier kreeg Harrie een make-over; als onze lakei zag hij er niet uit dus er was even werk aan de winkel 😉. Blonde lokken, een gouden jasje en 2 belletjes voor de prinsessen, die zij alleen maar hoefden te laten rinkelen zodra zij iets nodig hadden.
Binnen stonden prachtige chocolade-muiltjes te wachten voor de twee prinsessen. Zo mooi afgewerkt en gedetailleerd dat ze bijna echt leken!

De rit vervolgde richting een heus prinsessenkasteel; Chateau Neercanne! Hier speelden de prinsessen samen met Lakei Harrie verstoppertje. Na wat drinken op het terras, make-up en nagels lakken mochten we door naar de torenkamer. Hier was een speciale prinsessenkamer waar we een overheerlijk prinsessenmenu kregen. Yadé smulde vooral van de frietjes en de taartjes!

Met volle buik en een súper ervaring rijker, verlieten we het kasteel en bracht chauffeur Erik ons weer terug naar huis. Het was een dag vol indrukken, Yadé heeft enorm genoten en is op een heel bijzondere manier in het zonnetje gezet geworden.
Het was heel lang geleden dat de twinkeling in Yadé haar oogjes aanwezig was en deze dag was die twinkeling er dubbel en dwars.

Intens genoten en oprecht dankbaar voor de inzet van Stichting de Knoevel. Met in het bijzonder Prinses Isabel en Lakei Harrie, chauffeur Erik, fotografen Ron en Eefje, Visser Chocolade en natuurlijk team Chateau Neercanne.

Een dikke merci,
Yadé en mama.

Jazz helemaal in zijn nopjes !