de dag van liv.

De Knoeveldag van Liv

een paar weken geleden werden we door Harrie gebeld met de vraag of Liv met het gezin op 13 mei naar de Efteling wilden met De Knoevel.
Verlof was snel geregeld, zowel op school als op het werk.

Afgelopen vrijdag was het dan zover.
We hebben ’s ochtends ontbeten bij Van Der Valk Maastricht.
Hierna zijn we onder begeleiding van Harrie en Deborah naar de Efteling gegaan waar we iets voor 11 uur aankwamen.
Het was er gezellig druk, maar met behulp van het Efteling personeel konden we met de rolstoel redelijk vlot via de invaliden ingang overal bij.

Liv wilde eerst naar de Symbolica.
Hierna zijn we via het sprookjesbos naar de vogelrock gegaan.

Vervolgens was het alweer tijd voor de lunch waarbij het aan niets ontbrak.
Tijdens de lunch werd er uitvoerig overlegd tussen Harrie en Liv hoe de middag verder in te vullen.
Als snel werd besloten dat ze naar het snelle gedeelte gingen.
Helaas was de baron dicht vanwege onderhoud, en Bij Joris en de draak was een lange wachtrij omdat alleen de “Water” baan open was.
“Vuur” was dicht door een brand 2 dagen eerder.

Liv wilde daarom in de Vliegende Hollander.
Ook hier werden we geholpen door het personeel om Liv op het gemak in en uit te laten stappen.
Bij terugkomst werd papa nog toegesproken.
Hij had namelijk de rit opgenomen met de camera van Harrie, wat toch ECHT niet de bedoeling was (aldus de lachende medewerkster van de Efteling).

Na de Vliegende Hollander zijn we naar de Python gegaan.
Dit is de absolute favoriet van Liv en Britt.
Ook hier waren we al snel aan de beurt, en hebben de kinderen genoten van de rit.

Hierna was het alweer tijd om de terugreis in te zetten, i.v.m. de vrijdagdrukte op de wegen.
Bij het naar buiten gaan moesten we nog even door de souvenirwinkel waarbij Liv en Britt nog een leuk cadeautje mochten uitzoeken.

Onderweg hebben we meerdere files gehad en kwamen rond 18 uur aan bij De Gouden lepel in Geleen.
Dit is een absolute aanrader waar er voor iedereen genoeg keuze is.
Er is keuze uit de Franse keuken, Italiaanse keuken, Wok, Teppanyaki, Sushi en nog VEEL meer.

Om 19.30 uur werden we weer richting Maastricht gereden om bij Van Der Valk afscheid te nemen van Harrie en Deborah.

Wij hebben als gezin een ongelooflijk mooie dag gehad, waarbij we allemaal even niet hoefde op te letten en echt onbezorgd konden genieten.
Wat De Knoevel doet heeft ons zeer geraakt, en we zijn als ouders dan ook bezig om te kijken hoe wij ook een bijdrage kunnen leveren, OF financieel OF middels onze contacten bij bedrijven voor een stukje sponsoring.
Hier komen we zeker op terug!
Het is zo mooi wat jullie doen en voor elkaar krijgen met de stichting.
Prachtig gewoon!!!
Een grote dank aan iedereen die zich belangeloos inzet voor al die zieke kinderen en complete gezinnen.
Zo’n dag als deze is een absoluut lichtpuntje in een toch al lastige tijd.

Met dankbare groet,
Familie Consten landgraaf.