bruce in zijn element

Eindelijk was het zo ver, Bruce zijn knoeveldag naar de Efteling. We hadden er voor gekozen om Bruce te vertellen waar hij heen ging, zodat we hem inclusief aftelkalender konden voorbereiden. Dit heeft hij nodig om het in zijn hoofdje zo goed mogelijk geregeld te krijgen. Hij vond het spannend, maar had er vooral veel zin in. S’morgens moesten we ons melden bij Van der Valk in Maastricht en werden we opgewacht door Esther en Eddy van de Knoevel. Samen gingen we lekker ontbijten van een uitgebreid en superverzorgd ontbijtbuffet om erna met volle buiken te vertrekken met de mooie knoevelbus naar de Efteling! Bruce had het naar zn zin in het busje en kletsten en zong er op los. Onderweg hebben we een tijdje in de file gestaan door een ernstig ongeluk , maar eenmaal door de file heen zagen we het eerste bordje “Efteling” langs de weg staan , waarna Bruce besloot aan een stuk door “we zijn er bijna te zingen” met af en toe een gaap tussendoor haha.
Toen hij de Efteling eenmaal zag werd hij alleen maar enthousiaster. Bij binnenkomst zagen we roodkapje. Bruce wilde gelijk op de foto. Van te voren had hij al gezegd waar hij graag allemaal in en heen wilde , dus we liepen door het sprookjesbos, om op weg te gaan naar Carnival Festival. Hij wilde zó graag naar Jokie en Jet dat hij met een sneltreinvaart door het Sprookjesbos liep ,om naar Carnival Festival te gaan , we konden hem maar net bijhouden haha. Wat heeft die genoten bij Jokie en Jet! Ook kregen we de leuke foto die gemaakt was ingelijst ,en voor Bruce de foto als sleutelhanger. De stoomtrein, de oldtimers , land van laaf , de speelplekken, noem maar op , alles wat hij graag wilde doen heeft hij gedaan.
Tussendoor gingen we lekker lunchen in de Efteling en genoot Bruce maar ook wij van het lekkere eten .Maar ook de snoepwinkel werd een bezoekje aan gebracht waar Bruce zich een bak vol snoep mocht vullen inclusief een ijsje. Ook mocht hij nog een spelletje doen waar hij een knuffelbeertje had gewonnen.
We kregen nog de keuze om op tijd de terugreis in te zetten en dan lekker te gaan uiteten , of wat langer in de Efteling blijven. Bruce genoot zichtbaar dus we kozen voor het laatste , het genieten ging alleen maar door. Na als laatste nog in de nieuwe speeltuin te hebben gespeeld , en nog een hapje te hebben gegeten en ook nog een cadeautje te mogen uitzoeken was het toch echt tijd om aan de terugreis te beginnen. In de bus was het een stuk stiller dan op de heenreis haha. Moe maar voldaan zaten we in het busje. Toen we bijna thuis waren , ging Bruce toch nog even zingen…alleen dit keer niet “we zijn er bijna” , maar “ ik ben een bofkont!”.
Lieve mensen van de knoevel , Esther en Eddy. Ontzettend bedankt voor deze geweldige mooie dag!! Wat zijn we verwend geworden. Een dag zonder zorgen en stress , alleen maar genieten. We hebben Bruce alleen maar zien genieten waardoor je zelf als ouders ook kunt genieten. Z’n gezichtje sprak boekdelen en was goud waard. Wat is het fijn om je kind zo helemaal in zn nopjes te zien.
Zo mooi wat jullie met de stichting doen voor al deze geweldige kinderen , maar jullie stichting is zo geweldig door jullie als mensen , mensen met een hart van goud!
Lieve mensen , bedankt!!!💚”

de dag van liv.
samen in de efteling.