finn in zijn nopjes !

Vandaag is het dan zover, de knoeveldag van ons zoontje Finn.
Finn is geboren met het syndroom van Alagille. Op 25 januari 2017 heeft hij een levertransplantatie ondergaan in het UMCG te Groningen. Deze was hard nodig! Helaas zijn er na de transplantatie veel complicaties ontstaan en is het afgelopen anderhalf jaar heel zwaar geweest voor Finn en ons gezin. Finn heeft ongeveer 15 ziekenhuisopnames achter de rug sinds de transplantatie.
Ook nu komen we net weer uit het ziekenhuis na een infectie.
Wat geweldig dat er net nu een knoeveldag staat gepland! Wat zijn we dankbaar dat deze fantastische stichting met lieve mensen er is om gezinnen met zieke en zorgintensieve kinderen de dag van hun leven te geven. Dit zijn de dagen waar je met het hele gezin vol spanning naar kunt uitkijken.
Even SAMEN, even genieten, even geen zorgen, geen gepieker, geen ziekenhuizen, geen artsen, geen nare prikken en vervelende gesprekken, geen geregel!
Alleen maar genieten en vol spanning uitkijken naar wat de dag gaat brengen. Even opladen en nieuwe energie opdoen.

Half negen: Daar zijn Harrie en Chantal om ons op te halen.
Ryan en Finn vinden het heel erg spannend en hebben er zin in. We stappen in het busje en weten helemaal niet wat we gaan doen. Meteen krijgen de jongens al een mooie handdoek van Cars, waar Finn heel erg fan van is. We rijden naar Maastricht waar we heerlijk gaan ontbijten bij van der Valk. Wat een uitgebreid ontbijtbuffet. Finn krijgt als verrassing poffertjes met vuurwerk en een verrassing. We hebben lekker gesmuld van al het lekkers.
Na het ontbijtbuffet rijden we een stukje en stoppen we langs de Maas. Wat zouden we hier gaan doen? Opeens komt er een echte politieboot aangevaren. Hij maakt harde bochten over het water. Ryan en Finn kijken hun ogen uit. We mogen mee met de boot. Chantal en Harrie blijven langs de kant. We varen een heel stuk en gaan heel erg hard. Finn vindt het een beetje spannend maar bedenkt zich al snel dat hij later toch ook wel politieagent wil worden, maar ook wel kok. Dan wordt hij kok bij de politie!
Ryan mag achter het stuur plaatsnemen en mag zelf een stuk varen. Hij glundert van oor tot oor. Eerst gaan we heel langzaam maar even later geven ze flink gas. Finn blijft veilig bij papa zitten maar vindt het heel erg ‘sjiek’!
Na terugkomst, rijden we door naar Beek. We stoppen bij een showroom waar allemaal coole sportauto’s achter het raam staan. Chantal zegt dat ze een nieuwe auto wil gaan kopen, de jongens kijken haar vol ongeloof aan.
Binnen worden we verwelkomd door Edward Grouwels, de mede-eigenaar van al deze prachtige auto’s. Finn en Ryan mogen deze auto’s allemaal bekijken en zelfs in een paar auto’s zitten. Finn kiest meteen een rode Ferrari uit waar hij wel eens in wil zitten.
Papa loopt inmiddels rond als een kind in een snoepwinkel. Hij maakt veel foto’s, daar kan hij zijn vrienden de ogen mee uit steken. We ontdekken o.a. porsches, ferrari’s, mercedessen en een lamborghini. Teveel om op te noemen, de ene nog mooier dan de ander.
Maar daar zien papa en Finn opeens een Aston Martin met de bekende rode cijfers 33. Het is een Aston Martin Max Verstappen editie. Als Edward vraagt in welke auto Finn een stukje wil rijden, hoeven papa en Finn niet lang na te denken. Deze Aston Martin natuurlijk! En zo rijden Finn en papa met Edward in stijl terug naar Maastricht.
Wij rijden er met het busje achteraan.
Het is lunchtijd. We stoppen bij Italiaans restaurant Da Roberto. Finn en Ryan krijgen een koksmuts op en een schort aan en mogen hun eigen pizza klaarmaken, hun lievelingseten!
Een zelf gemaakte pizza smaakt natuurlijk het allerbeste. Onze tafel wordt ondertussen vol gezet met allerlei lekkere Italiaanse hapjes. Heerlijk!
Na het eten gaan we door voor het middagprogramma. Finn is erg moe en slaapt een tijdje in het busje, even energie tanken.
Waar gaan we toch heen? Ryan raadt en raadt, wordt het een pretpark of toch een dierentuin? Harrie rijdt heel slim via een sluiproute richting Gaia Zoo.
Daar aangekomen worden we opgewacht door de verzorger van de volière met vogels. We hadden namelijk aangegeven dat Ryan en Finn roofvogels erg leuk vinden.
De verzorger vertelt enthousiast vanalles over hun roofvogels. We mogen zelfs een kijkje nemen achter de schermen en helpen met de vogels voeren. Finn raapt ondertussen overal veren op. Na de roofvogels gaan we nog een kijkje nemen bij de gorilla’s, de andere apen, de leeuwen en stokstaartjes. En dan is bijna het einde in zicht. Onderweg naar buiten vertelt Harrie dat de jongens wel een mooie knuffel mogen gaan uitzoeken. Het worden er zelfs niet 1 maar 2. Finn kiest een pandabeertje en konijntje en Ryan een aap en een eekhoorntje. Dat is boffen!
We gaan weer onderweg naar Maastricht waar we als afsluiting gaan eten bij restaurant “Les grands buffets”. Finn eet normaal niet veel maar heeft daar sushi ontdekt met komkommer waar hij heerlijk van heeft gesmuld.
Om 20u komen we moe en voldaan thuis van een ontzettend gezellige en mooie dag!

Lieve Harrie en Chantal, lieve stichting de Knoevel, restaurant van der Valk, Politie, Edward Grouwels, Da Roberto, Gaia Zoo……uit de grond van ons hart: BEDANKT!
Dit was een dag met een gouden randje. Het is in woorden bijna niet uit te drukken hoe waardevol dit soort dagen voor ons zijn. Bedankt dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt!

Hartelijke groet,

Robert, Shirley