knoeveldag van elin.

Op dinsdag 20 maart werden we rond half 9 opgehaald.
We moesten eigenlijk naar school maar we hadden toestemming van de directeur dat dit mocht. Vooral Elin had de nacht hiervoor niet kunnen slapen zo spannend vond ze het. De volgende morgen was ze al vroeg op.
En ze had zichzelf al helemaal aangekleed en toen ging de bel
De stichting de Knoevel kwam ons ophalen met een grote bus waar iedereen gemakkelijk in paste.
Toen iedereen zat werden we naar een onbekende bestemming gereden.
Het was een hotel en daar hebben we heel relaxed ontbeten. Er waren allerlei broodjes, croissantjes en lekkere dingen en de tafel was mooi gedekt.
Daarna zijn we weer het busje ingestapt en toen werden we weer ergens anders naartoe gereden.
We stopten bij het natuurhistorisch museum Maastricht. Hier hebben we een privé rondleiding gehad, en ze waren speciaal voor alleen ons open. Twee echte biologen vertelden verhalen over de Mosasaurus en fossielen. Echt super interessant en we hebben veel geleerd en gezien! We mochten op alle plekjes van het museum kijken waar je normaal niet mag komen. Bijvoorbeeld op de zolder, waar ze heel veel opgezette dieren hadden. Het gaafste was dat we met een speciaal apparaatje eenstukje van een echte Mosasaurus mochten schoonmaken. Met een witte jas aan en een bril op. Het leek wel net echt!
We hebben na de rondleiding ieder ook nog een knuffel gehad.
Hierna zijn we naar Da Roberto toegeweest en hier hebben we onze eigen pizza mogen bakken. Papa en mama mochten ook wat lekkers te eten uitkiezen. Het was heel leuk om in de keuken met een schort en een witte muts zelf de pizza te bakken. We kregen er ook nog een mee naar huis.
Daarna werden we weer ergens anders naartoe gereden dit was Gaiazoo.
Hier zijn we in het park gaan rondlopen. Elin is dol op dieren en vond dat dus al hartstikke leuk. Om 3 uur moesten we ergens klaarstaan voor een verrassing. Elin mocht samen met de verzorger de giraffen gaan voeren! Aan de rand van de kuil met een bak brokjes, de giraffen kwamen zo uit haar hand eten. Ze hadden een hele lange tong! Ze waren heel mooi om van zo dichtbij te zien. Daarna mochten we ook nog de stokstaartjes voeren. Met een bakje met levende wormen mochten we in hunverblijf gaan staan en dan kwamen ze zo de wormen oppeuzelen.
Dit was heel erg leuk en toen zijn we heel even bij gaiazoo wat gaan eten en hebben we nog een broodtrommel gehad.
Het was al bijna avond toen we naar de laatste bestemming toereden en dit was een heel groot restaurant. Hier hebben we heerlijk gegeten, je kon uit heel veel dingen kiezen. We hebben hier ook met stokjes leren eten en dat ging heel moeilijk. Maar uiteindelijk is het toch gelukt. Het was ook heel gezellig en we hebben veel gelachen.
Hierna zijn we weer terug gegaan naar huis en we waren allemaal super moe, maar we hadden wel een superleuke dag gehad we hebben nog een speldje gehad van stichting de Knoevel en daarna gingen we naar bed we hadden een megaleuke dag gehad.

Harry en Roshwita heel erg bedankt dat jullie erbij waren, we zullen deze dag nooit vergeten!

Elin (6) en Julie (8)

knoeveldag voor Zyan