Giel naar de Efteling.

Maandag 24 juli was het zover, we gingen naar de Efteling! En niet 1 dag, maar wel 3 dagen en 2 nachten! Ik was door het dolle heen. Samen met mijn papa en mama en met mijn broer en zusje vertrokken we. Toen we aankwamen gingen we als eerste naar ons hotel ‘Efteling Loonsche Land.’ De kamer was heel mooi. Hub en Nelke moesten een trapje op om in bed te klimmen, en papa en mama en ik sliepen in gewone bedden.
Toen we onze spullen hadden uitgepakt, liepen via we een paadje naar de Efteling. Als allereerste gingen we in het Spookslot. Andere attracties volgden al snel. We waren weliswaar in het hoogseizoen gegaan, maar wonder boven wonder was het helemaal niet druk! En hoefden we niet in lange wachtrijen te staan. Ik was helemaal ondersteboven van Baron 1898! Deze achtbaan laat je maar liefst 37,5 meter(!) naar beneden in een met rook gevuld gat storten! Joris en de Draak, de Vliegende Hollander, Vogel Rok en de Python waren natuurlijk ook geweldig. Eigenlijk zijn alle attracties gewoon super! We sloten de eerste dag af met de show van Raveleijn. Dit was heel sjiek gemaakt! Vooral de trucjes die ze met paarden deden. Gewoon te gek! De ene keer kwam er een man van onderwater, en dan kwam er een gigantische robotdraak!
Op dag 2 was het alweer rustig in de Efteling. We zijn in de Monsieur Cannibal geweest en hebben het Carnaval festival bezocht. De Droomvlucht was ook supermooi en we zijn ook weer in de achtbanen geweest. Ook zijn we die dag naar een show in het Sprookjesbos geweest. De Sprookjesboomshow was supergrappig! Het ging erover dat er een show in het sprookjesbos was maar de heks verpest het natuurlijk weer! Ze werd steeds gewekt uit haar middagdutje en tovert iedereens mond dicht! Ezel zong een lied en Wolf was goochelaar. Hij had al zijn kookboeken, eh, goochelboeken goed bestudeerd. Maar met deze merkwaardige verspreking wist Roodkapje wat haar te doen stond. Vluchten! Uiteindelijk lukt het Wolf natuurlijk niet om Roodkapje te vangen en komt alles weer goed. Daarna zijn we naar de show de Sprookjessprokkelaar geweest. Dit was ook heel leuk.
Op de 3e dag zijn we nog in Joris en de Draak geweest en hebben we nog een aantal andere attracties bezocht waaronder Symbolica. Toen we in werkelijk ALLE attracties waren geweest, dachten we dat we terug naar huis gingen, maar we zijn nog naar Vlissingen gereden en hebben nog een mooie middag op het strand gehad!
Super bedankt voor deze geweldige dagen!!!
Groetjes van Giel, Hub en Nelke Baggen!

IMG_20170724_155726 kopie IMG_20170724_202901 kopie IMG_20170725_101016 kopie IMG_20170725_135926 kopie IMG_20170725_151727 kopie IMG_20170725_160022 kopie

EEN GOEDE "INTENSE" SUPER GEWELDIGE DAG!!
Nova knoevelen