Knoevelweekend Meg.

Eind november was het dat ik gebeld werd door stichting de Knoevel. Ze wilden voor Meg een leuke dag organiseren, maar gezien haar leeftijd en feit dat ze in een rolstoel zit was het wellicht voor haar veel leuker om dan 2 nachten naar de Efteling te gaan. Ik kon het niet geloven, dat we erheen mochten gaan. Uiteindelijk toch geboekt voor een lang weekend in een aangepast appartement.

Vrijdag 6 januari, was het dan zover!. Meg’s zusje Janna wilde niet mee. Was misschien te confronterend , omdat ik toendertijd toen Meg voor haar leven vocht op de Picu we zeiden, “wie weet later dan gaan we naar de Efteling en kunnen we via de achteringangen…. “ Omdat er gereserveerd was voor 4 personen, heb ik Meg gevraagd wie ze dan mee wilde nemen. Ze kwam bij Haar klasgenootje Laura W. uit. Zij heeft ook NAH alleen anders.
Bij aankomst bij het appartement, konden we nog niet inchecken , maar wel al de bus daar parkeren. Het gebouw zag er al super mooi uit. Mutsen op , handschoenen aan en sjaals om, op naar de Efteling.
Eerst bepaald waar we naartoe wilden , het was er super druk, want voor de zaterdag was een weeralarm afgegeven. Zijn naar de Carnaval geweest. En hebben gekeken of de achtbanen gingen. Helaas waren die wegens de weersomstandigheden gesloten. Gelukkig waren we er op zaterdag, zondag en maandag ook nog ☺ . Wat een genot om op het gemak door zo’n park te kunnen gaan.
Tegen 15u terug gegaan naar de bus om in te checken, we waren allemaal reuze benieuwd hoe het appartement er zou uitzien. Ik had stiekem een verjaardags taart erbij geboekt omdat ik ook echt jarig was die Vrijdag. Het hele appartement was echter ook versierd met ballonnen en slingers. En de taart was heerlijk. Omdat het feest was zijn we die avond ook gaan uit eten in het restaurant onder de appartementen. Ook weer echt genieten.
Zaterdag morgen rustig aan gedaan en op gemak weer naar het park gelopen, alles lag onder een dikke laag sneeuw. Vergeleken met de dag ervoor was het super rustig in het park, er werd immers afgeraden te rijden met dit weer. Nu was het een echte winter Efteling! Mooi alles bedekt met echte sneeuw. Helaas was ook nu de Baron weer niet in werking, maar er was nog genoeg te doen en zien. Af en toe even ergens warme chocomelk gedronken om een beetje op te warmen. Voor het avond eten had ik een eetarrangement in de Ravelijn geboekt. Een hele belevenis was dat ,helemaal in thema zoals alles in de Efteling. Er gebeurde vanalles tijdens het eten. Terug in het appartement, moe maar voldaan besloten nog een meegebracht spel te spelen, gezellige afsluiter van een mooie dag.
Op zondag was het weer alweer beter. Het dooide . Goed nieuws want dat betekende dat de achtbanen weer gingen. We hoorden dat de Ravelijnshow vandaag voor het laatst was, vanaf maandag gingen de paarden weer terug naar Frankrijk. Reden te meer om dus te gaan kijken. De baronm stond dus op programma, Meg genoot, Laura ook, mama moest mee en Roy stond bij de spullen. We hebben de achtbaan overleefd. Op maandag wilde ze nog een keer.

Omdat het koud en druk zou zijn had ik ook kaartjes bij de musical geboekt in het Efteling Theater. Was een welkome afwisseling om even te zitten tijdens de show. Iedereen genoot. En ik geloof dat Laura zelfs zei dat ze zoiets nog nooit had gezien. We hadden zin in gemakklijk eten en hebben pizza laten bezorgen, daarna ook nog even het zwembad uitgeprobeerd dat tegenover het appartement gebouw lag. Ik was wel blij dat ikzelf toch een eigen rollende douchestoel bij me had, een natte duwrolstoel na het zwemmen was niet handig geweest.
Maandag morgen alles weer ingepakt en ingeladen en voor een laatste keer het paadje af naar het park. Nog een keer in de Achtbaan de Baron en Joris en de draak was ook leuk. We besloten tegen 15.30 terug bij de bus te zijn, zodat we op tijd terug naar Limburg konden rijden. In de bus bespraken we hoe het was geweest. Iedereen was het er unaniem mee eens dat het geweldig was. Een ervaring om nooit te vergeten. We hebben gelachen en veel gezien, het was heerlijk even eruit.
Stiching de Knoevel super super bedankt! Het was echt Top!

Meg

20170106_145443 kopie IMG_4256 kopie IMG_4311 kopie IMG_4336 kopie IMG_4395 kopie IMG_4440 kopie IMG_4519 kopie IMG_4545 kopie

Knoeveldag van Igor.
Knoevelweekend van Jamie