knoeveldag Izabel

Op dinsdag 12 juli was het dan zover: de Knoeveldag! Iets waar wij als gezin erg naar uitkeken.
We waren dan ook erg benieuwd wat er die dag op het programma stond, want het enige dat we wisten was dat we rond 8.30 uur opgehaald werden. Rond 8.45 uur kwam de Knoeveltaxi voorgereden, ietsje later weliswaar, maar dat kwam door een eigenwijze TomTom (of door Ron volgens Harrie). Na een korte kennismaking met Harrie en Connie, zijn we vertrokken vanuit Holtum naar het van der Valk hotel in Urmond om te ontbijten.

Doordat er een file ontstaan was op de autoweg, hebben we de toeristische route naar van der Valk genomen. Hier was een mooie feestelijke tafel voor ons gedekt. We hebben hier dan ook genoten van een uitgebreid ontbijt buffet. Na de nodige pannenkoeken, belegde broodjes en aardbeien ;-), hadden wij een goed gevulde buik. Zowel Izabelle als Emma-Lynn kregen als verrassing nog een “toetje” met een muffin, slagroom, smarties en een fontijn kaars.

Vervolgens zijn wij verder gereden richting Maastricht waar wij ook nog vrijwilliger Ron hebben opgepikt. Na een korte rit kwamen wij aan bij De Dwaze Herder.
Hier konden de meiden vol op genieten van de binnen- en buitenspeeltuin, de dieren en uiteraard de springkussens buiten. Dit terwijl de volwassenen genoten van een drankje op het terras.
We boften dan ook met het goede weer die dag. Dat de kinderen hier genoten hebben, was duidelijk te merken. Izabelle wilde namelijk niet meer mee, maar nog even op een springkussen.

Tegen 12.00 uur is het dan toch gelukt ons de kleine meid mee te krijgen onder de mededeling dat we haar favoriete bezigheid gingen doen: ETEN!!!! Nu was het dan ook geen probleem meer om te gaan lunchen. Als verrassing zijn we bij McDonalds in Gronsveld gaan eten. Een Happy Meal gaat er natuurlijk wel in bij de dames.
Vervolgens weer snel verder want onze dag vol verrassingen was zeker nog niet voorbij.

Na een rit met wat extra omleidingen in Kerkrade kwamen we aan bij Gaia Zoo. Wat natuurlijk een aangename verrassing is voor de kinderen…. en natuurlijk voor de ouders. Een heerlijke middag vol dierenpret stond op het programma. Bij binnenkomst werden we zelfs bezocht door een klein veldmuisje die zich bij onze groep kwam aansluiten. De kinderen wilde hem zelfs ook even vasthouden! Alleen Connie was iets minder van hem gecharmeerd ;-). We hebben heel veel dieren bekeken en natuurlijk was er ook even tijd voor een drankje op het terras. Daarna natuurlijk weer snel verder om de rest van het park te ontdekken.
Tegen 16.30 uur begon de moeheid een beetje toe te slaan en zijn we langzaam richting de uitgang gelopen. Daar aangekomen mochten de meiden nog even mee naar de gift shop waar ze nog een mooie knuffel mochten uitzoeken. Izabelle koos voor een licht bruin aapje en Emma-Lynn voor een roze slang. Die krijgen thuis dan ook een mooi plekje!
Vervolgens zijn we weer in de Knoeveltaxi gestapt en richting Roda Stadion gereden. Geheel onverwacht stonden daar de opa’s en oma’s van de meiden ons allen op te wachten. Wat een super verrassing! Samen zijn we heerlijk gaan eten bij Restaurant Parkstad-Plaza. Voor elk wat wils: wokken, teppanyaki, sushi, pasta, frietjes en nog veel meer.
Bij de toetjesbar hebben de kids met grote ogen staan kijken; ijsjes, donuts, soesjes en, daar zijn ze weer, AARDBEIEN. Emma-Lynn is na 1 bakje weer gaan spelen en heeft zelfs nog koekjes gebakken. Izabelle is nog maar even blijven zitten, pas na twee bakjes is het ook voor haar genoeg geweest.
Maar zelfs aan zo’n geweldige dag als de Knoeveldag moet, jammer genoeg, een einde komen. Dus zijn we nadat Izabelle het toetje op had en beide dames nog en presentje van het restaurant kregen, weer op pad gegaan. Na afscheid te hebben genomen van de opa’s en oma’s zijn we weer naar Holtum gebracht.

Thuis aangekomen hebben we afscheid genomen van Harrie, Connie en Ron. Vervolgens zijn de kids weer lekker in bed gestopt en zij zijn binnen 5 minuten in slaap gevallen. Iets wat natuurlijk te verwachten was na zo’n geweldige dag, een dag die Izabelle voor geen seconde wilde missen en gewoon geen middagdutje wilde doen.

Harrie, Connie, Ron en natuurlijk ook de andere vrijwilligers van Stichting de Knoevel:
Ontzettend bedankt voor deze mooie en onvergetelijke dag!
Wat hebben wij en vooral Izabelle genoten. Een heerlijke dag zonder zorgen en alles tot in de puntjes geregeld. Helemaal geweldig!
Veel liefs,
Kenny & Rachel