knoeveldag familie dorregeest

Op 14 januari kregen we van Harrie Alken van Stichting de Knoevel het super bericht dat wij met ons gezin een weekend Efteling mochten gaan doen. Ben en Bas zijn dol op pretparken en met name de Efteling vanwege de leuke attracties maar ook zeker de mooie beleving waar dit park voor staat. We hebben die week meteen een datum uitgekozen en het Efteling hotel geboekt voor het weekend van 1 april. Het aftellen kon nu beginnen; althans voor ons, want de kinderen wilde we het zo laat mogelijk als verrassing vertellen. 1 april naderde gestaag en onze voorpret werd steeds groter. De avond voor 1 april hebben we alle spullen al netjes in de auto gezet zodat de verrassing echt een verrassing zou zijn; we hadden er namelijk voor gekozen om het pas op het moment te vertellen dat we onderweg waren. Zo gezegd, zo gedaan. Op 1 april stonden we allemaal op net zoals we altijd doen als een school/werk dag gaat beginnen. De kinderen de auto in, vandaag brachten we ze allebei; ze hadden nog steeds niets in de gaten. We reden de normale route naar de school van Ben; Bas mocht even mee dit keer; en pas op het laatst toen we afweken van de route vroeg Ben meteen waar we naar toe gingen. Tijdens het rijden richting de snelweg maakten we diverse 1 april grapjes en bij het oprijden van de snelweg vertelden we dat we naar de Efteling gingen. Ben vroeg ons of het echt waar was en vond het super, Bas heeft nog het eerste kwartier vol gehouden dat het een 1 april grap was. Pas toen we echt onderweg waren vertelden we ook nog dat het niet 1 dag zou zijn, maar 3 lange dagen. De kids en wij vonden het super.
Eenmaal aangekomen bij het hotel werden we direct door al het vriendelijke personeel ontvangen; wat een beleving. De kinderen werden ontvangen door Ridder Thomas van Raveleijn en een elfje. Eenmaal ingecheckt zijn we meteen het park in gegaan. We hebben die dag alle favoriete attracties bezocht en de show van Raveleijn; hier hadden wij nog nooit eerder tijd voor gehad. Na het park zijn we lekker gaan uit eten, waarna we onze zwemspullen hebben gepakt en lekker zijn gaan zwemmen in het zwembad bij Bosrijk. De dagen erna hebben we alle favoriete attracties nogmaals gedaan en nu ook de andere attracties waar we normaal geen tijd voor hebben.
Het waren drie fantastische dagen met prachtig weer. De Efteling is echt een beleving en er werken ontzettend fijne mensen die hun werk met plezier doen. Zo mochten de jongens de voorprogramma’s van de Baron 1898 doen, zonder de rit zelt te bezoeken, door een hele enthousiaste medewerker. Super, zeker gezien het feit dat ze deze voorprogramma’s vaak niet meemaken vanwege de speciale ingangen.
Bedankt Stichting de Knoevel voor deze onvergetelijke ervaring.

Floor en haar familie geknoeveld.
knoeveldag van Quinti