Naar de efteling

tanja1
Ons gezin geeft van stichting knoevel drie dagen bosrijk met entree naar Efteling cadeau gekregen. Onze zoon heeft de CF ( taaislijmziekte ). Ook een vriendje van onze zoon Bram, had dit aan geboden gekregen en ze vroege of we het leuk vonden op net de twee gezinnen samen te gaan. Natuurlijk vinden wij dat heel leuk. Nog onderste boven van het goede en leuke nieuws zijn we bij elkaar gekomen en hebben we een huisje van 8 personen geboekt in bosrijk. En wel van maandag 11 januari tot woensdag 13 januari. Dit omdat het vriendje van Bram zijn en tweelingsbroer jarig waren maandags. Dat hebben we dan ook natuurlijk gevierd in de Efteling. Maar eerst moesten we nog gaan vertrekken. Met vol gepakte auto’s vertrekken we richting de Efteling. We kwamen aan bij bosrijk en werden hartelijk ontvangen door het personeel. We mochten nog niet ons luxe boshuis aan het meer in. Dus we hebben eerste heerlijk een kopje thee of warme chocomelk gedronken en een heerlijke lunch genuttigd. Ook dit werd mogelijk gemaakt door stichting knoevel. Toen we dit op ons gemak gedaan hadden zijn we onze volgepakte auto’s gaan uitladen. En boven onze verrassing was ons huis versierd. ( stiekem geregeld met bosrijk). Ook stond er al een cadeautjes klaar voor de twee jarigen van ons. Daar waren de jarige heel blij mee. Eenmaal alles uitgepakt zijn we naar de Efteling gelopen. En hebben we in een heel rustig Efteling rond gelopen. Heerlijk. Natuurlijk wilde ze naar verschillende dingen die ze graag eens wilde mee maken zonder dat we twee uur in een wacht rij hoefde te staan. We mochten zelf nog bij verschillende attractie blijven zitten. En met afsluiting van onze eerste dag in de Efteling hebben we een geweldige fonteinen show gezien. Echt wat was het mooi. Zijn we weer richting ons huisje terug gelopen om even de rolstoelen terug te brengen en een hapje te gaan eten in het restaurant van bosrijk. Wat hebben de kinderen genoten van alles. Terug in onze luxe boshuis aangekomen moesten natuurlijk alle rituelen gedaan worden, voor dat ze naar bed konden. En wat vonden ze het leuk dat ze op een kamer konden liggen bij zijn vriend. Het duurde natuurlijk wel even voor dat ze sliepen. Want ze hadden nog veel te vertellen. En wij ouders ook. Onder het genot van een colaatje en een stukje taart van de jarige.

Dag twee begon al meteen goed. De heerlijk broodje waren al bezorgt door de bakker. Met een vers gekookt eitje. Na het ontbijt moesten weer eerst even alle ritueltjes wat betreft Bram zijn ziekte gedaan worden. De papa’s gingen onder tussen al even boodschappen doen om savonds gezellig met zijn alleen te kunnen gourmetten.
Zodat we als ze terug van de winkel waren meteen weer naar de Efteling konden want de kinds wilde graag weer in Joris en de draak. Want ze hadden de dag ervoor twee keer van ons verloren. Dus hun wilde nu wel in vuur en wij ouders moeten nu maar in water gaan. Zodat ze ook konden winnen. Zo gezegd zo gedaan. Dus de eerste keer wonnen ze maar we mochten natuurlijk weer blijven zitten en nog eens met de uitslag dat het 4-1 was voor de ouders. Toen hadden ze het wel voor gezien. Met de conclusie dat wij wat zwaarder waren als hun en daarom de achtbaan veel sneller naar beneden ging dan die van hun. Wat een leuke beleving in hun gedachten. We waren gewoon beter. 😜. Ook hebben we deze dag de winterse dingen gedaan zoals langlaufen en met een band van een sneeuw berg afgegaan. En natuurlijk weer een warme chocomelk gedronken waar we een mooie mok bij kregen. een broodje worst gegeten. En nog in verschillende attractie geweest. Bij de pandadroom mocht iedere kind nog een leuke knuffel uitkiezen als aan denken asn deze onvergetelijke dagen al. Zo rond een uur of vier zijn we op ons gemaak terug gelopen naar het huis om nog te gaan plonzen in het zwembad van bosrijk. Heerlijk was dat. En na terug komst heerlijk met zijn allen gaan te gourmetten. Mmmmm ook vanavond sloten we de dag weer af met de medische rituele. En waren ze wat sneller vertrokken naar zo’n vermoeide twee de dag.
Ouders kletste natuurlijk nog even over vanalles en nog wat.

Onze laatste dag begon ook weer heerlijk met verse broodjes en eitjes. Wat een verwennerij. Vandaag was het eerst tijd om alles weer in onze auto’s te proppen. Omdat ze op tijd uit onze luxe boshuis aan het meer uit moesten. Na dat we de auto’s hadden ingepakt zijn we weer naar de Efteling vertrokken en naar wel waar de Efteling ooit mee is begonnen. Het sprookjesbos. Wat is dit nog steeds leuk. En we kunnen wat verklappen, ze zijn een nieuw sprookje aan het maken. En daarover mag ik niet jokken anders gaat mijn neus groeien. Jaja wat voor sprookje zal het zijn. Inderdaad Pinokkio. We hebben ook even stiekem gespiekt over de hekken. Het wordt ook weer heel mooi. Wat zo’n dag natuurlijk niet ontbreken, een heerlijk pannenkoeken in het pannenkoekenhuis. En want kwamen we daar tegen ja zeker pardoes en zijn vriendin. Daar moesten we natuurlijk even mee op de foto. De kinderen wilde allemaal nog ergens in voordat we weer gingen verstrekken naar huis. Stichting knoevel we willen jullie hartstikke bedanken namens ons allemaal en natuurlijk in het bijzonder namens Bram voor de onvergetelijke drie dagen bosrijk en de Efteling. En alles erom heen wat door jullie mogelijk werdt gemaakt. Jullie hebben een ❤️ van goud. tanja1

Ook naar de efteling !
Jesse bij Bumba !