Knoeveldag Moreno

Wat heeft Moreno een fantastische dag gehad!! Hij is van begin tot eind helemaal in zijn element geweest!

Toen we om 19.30 uur ’s avonds thuis gearriveerd waren en de hele dag begon te bezinken, kon hij alleen nog maar denken: ‘’Wat ga ik morgen allemaal op school vertellen?’’

‘’Beij de brandweer spuite moot iech zier zeker vertelle!’’ Zei hij ten eerst. Dit heeft dan ook de meeste impact op hem gemaakt, kunnen we denk ik wel stellen.

De brandweer is zijn lust en leven en dat hij daar een kijkje heeft mogen nemen. Vervolgens met de brandweerauto MET ‘schirene’ (zoals hij het zelf zegt) mee heeft mogen rijden en als klap op de vuurpijl dan ook nog mocht blussen, dat was voor hem helemaal het einde!
Dat was voor hem dan ook wel het hoogtepunt van de dag!

Dit neemt niet weg dat de rest in het niet viel. ’s Ochtend even voor half 9 kwam als eerste een wit Ford transit busje voorrijden. Moreno’s eerste vraag waar is opa? Opa gaat toch ook mee? Niet lang erna kwam een prachtige limousine voorrijden (met opa erin)… Moreno’s reactie: ‘’WOW deej vin iech sjoen, mer iech gaon toch in ut buske in stappe!’’
Uiteindelijk in de limousine gestapt en op weg…

Moreno was op van de zenuwen, niet wetende waar hij naar toe ging en wat hem allemaal te wachten stond… We zijn als eerste ‘gestrand’ bij Van Der Valk in Maastricht om te ontbijten. Werkelijk een perfect ontbijt! Je kon er echt alles krijgen, niets was te gek.
Tevens was de gereserveerde tafel leuk aangekleed met ballonnen. Buikje vol gegeten en na lang wachten mocht hij dan toch in het busje stappen en vervolgden we onze reis…

Deze bracht ons naar de ENCI. Na wat uitleg mocht Moreno in een ‘Bulldozer’/ hele grote ENCI vrachtwagen stappen en heeft hij een rondrit door de groeven gehad. De rest is met Jeeps naar een ‘theehuisje’ gebracht, waar we een prachtig uitzicht hadden over de groeven en zo Moreno konden zien rijden… Tijdens zijn rit is hij ook nog even gestopt bij een heel groot graafmachine. Ook daar heeft hij in mogen zitten, helaas waren de accu’s leeg en heeft hij hem niet kunnen testen.

Terug gekomen uit de groeven heeft hij ook nog een ritje mogen maken door de ‘kelder’ van de ENCI. Eenmaal teruggekomen daarvan zijn we allemaal teruggebracht naar de Jeeps. Waarna we met de Jeeps nog door de ‘wasstraat’ zijn gereden. Nog iets dat op Moreno’s favorietenlijstje staat: wasstraten!! De mensen hier waren ontzettend leuk en namen echt de tijd voor ons en Moreno kreeg nog een mooie ‘CAT’ pet!

Aan ieder begin komt een einde en we gingen op weg naar de volgende verrassing…

Poeh… nu moesten we toch wel iets langer in de auto zitten. Waar gaan we nu toch allemaal naar toe? Toen reden we de straat in en het werd duidelijk… TOVERLAND!!! Werd er gegild vanaf de achterbank. In Toverland, na eerst geluncht te hebben, had Moreno alleen maar oog voor de waterbanen. ‘’Iech wel naat weure’’, was zijn motto. Twee wildwaterbanen, wat waterfonteinen en een nat t-shirt verder werd het alweer langzaam tijd voor het volgende op de lijst.

Na weer een klein uurtje in het busje te hebben gezeten, kwamen we op DE plek van de dag aan: BRANDWEER KAZERNE MAASTRICHT. Wederom was hij meteen enthousiast, nou ja in extase is waarschijnlijk meer op z’n plaats hier… Bij de receptie binnengekomen werden we vrijwel meteen opgevangen door ‘Richard’. Moreno werd in een brandweerjas gehesen, helm op en daar gaan we dan… Op naar de brandweerwagen… Met het hele gezin mochten we mee een ritje gaan maken, Moreno natuurlijk voorin en niet te vergeten… Met de SCHIRENE! Twee-drie rondjes verder was het zover, hij mocht de brandslang mee uitrollen en gaan blussen. Verzekerd ervan dat de brand geblust was, kreeg hij nog uitleg over alles wat zich in een brandweerwagen bevind. Wat hij maar wilde mocht hij bekijken en vasthouden! Vervolgens alles samen met Richard opruimen, wagen terug de garage in en de rondleiding vervolgen… Hij heeft mogen kijken wat allemaal in de garage stond, de keuken, het dakterras, de relaxruimte, fitnessruimte en zo ook de slaapkamers. Wederom werd echt de tijd voor Moreno genomen. Richard was zelfs te laat voor zijn dagelijkse training, maar ook dat werd niet erg gevonden! Na Richard een Knoevelspeldje te hebben gegeven en zelf een brandweer tas met van alles te hebben gekregen, was het toch echt de hoogste tijd!

Moreno deed met tegenzin de brandweerjas en helm uit en af en de dag was bijna op z’n end…

Maar de dag kon niet afgesloten worden zonder diner. Hiervoor gingen we een klein kwartiertje op weg en eindigden we bij EL CASTILLO in Valkenburg. De bazin ‘Ilse’ had speciaal voor ons een diner samen gesteld… Dit was werkelijk subliem! De keuze was echt te over en alles was even lekker en goed! Het was zoveel dat we het met ons 8 niet op kregen.

Na het eten is Moreno nog meegenomen door Ilse en mocht hij daar nog even in haar Corvette zitten. ALWEER een auto, waar onze autogek in mocht!! Ook is Moreno nog uitgenodigd door Ilse om de zondag erna naar de Corvette meeting te komen in Valkenburg, daar zullen we dan ook gebruik van maken en gezellig heen gaan! Na het auto avontuur kregen we allemaal nog een lekker ijsje en de kinders kregen nog een cadeautje van Harry en Claudia. Hierna was de dag dan helaas ten einde!

We willen ten slotte namens Moreno iedereen ontzettend bedanken die deze dag voor ons manneke zo bijzonder hebben gemaakt. Met in het bijzonder natuurlijk Harry en Claudia omdat zij deze dag voor hem mogelijk hebben gemaakt en georganiseerd hebben!!
Onze dank is groot, CHAPEAU!!

Lieve groet,

Moreno en gezin